Waarom elektrische scooter afvuren?

Wanneer batterijen te veel worden opgeladen, kunnen ze gemakkelijk opwarmen en vlam vatten. Zorg er dus voor dat u de batterijen loskoppelt zodra ze volledig zijn opgeladen.

Waarom elektrische scooter afvuren?

Wanneer batterijen te veel worden opgeladen, kunnen ze gemakkelijk opwarmen en vlam vatten. Zorg er dus voor dat u de batterijen loskoppelt zodra ze volledig zijn opgeladen. Gelukkig hebben de meeste accu's voor elektrische scooters een batterijbeheersysteem om branden van lithiumbatterijen te voorkomen. Elektrische branden of branden van het batterijpakket treden op als gevolg van thermische wegloop, waardoor het batterijpakket wordt belast, waardoor deze explodeert.

Een eerste overheidsonderzoek vond „defecte batterijcellen en modules als de waarschijnlijke oorzaak van de branden”, volgens een rapport van Reuters vorige week. Een geparkeerde Ola S1 Pro elektrische scooter vloog eind vorige week in brand in Pune, waardoor bezorgdheid werd geuit over de veiligheid van elektrische voertuigen. Het bedrijf zei dat het een onderzoek heeft gestart om de „hoofdoorzaak” te begrijpen. Er zijn in het verleden branden gebeurd, dus u zou er goed aan doen om de inherente risico's van het rijden op een elektrische scooter te begrijpen.

Sommige bedrijven leken te bezuinigen op onderzoek en ontwikkeling, zei Sohinder Gill, een woordvoerder van de Society of Manufacturers of Electric Vehicles en CEO van Hero Electric. NEW DELHI, 6 mei (Reuters) - Defecte batterijcellen en modules zijn geïdentificeerd als de belangrijkste oorzaak van elektrische scooters die de afgelopen weken in brand vliegen in India, volgens de bevindingen van een eerste federaal onderzoek, vertelden twee overheidsbronnen Reuters. Top Electric scooters zijn een extreem populaire vorm van persoonlijk vervoer, hoewel op hun hoede consumenten misschien terughoudend zijn om er een te kopen vanwege het vermeende risico dat er een in brand vliegt. Elke individuele staat en stad heeft de neiging om zijn eigen regels en voorschriften te hebben met betrekking tot het gebruik van elektrische scooters.

video's van elektrische scooters die in brand vliegen, zijn viraal gegaan op sociale media, wat leidde tot een overheidsonderzoek en meerdere terugroepacties, en werpen een schaduw over een industrie die een snelle groei had doorgemaakt. Veel bedrijven importeren goedkope batterijen voornamelijk uit China zonder ze te testen, zei Vivekananda Hallekere, CEO en mede-oprichter van Bounce, een onlangs gelanceerd merk voor elektrische scooters. In een recent onderzoek zei 17 procent van de mensen dat ze geen elektrische scooter zouden kopen vanwege veiligheids- en prestatieproblemen, een achtvoudige stijging ten opzichte van zes maanden geleden. Om elektrische scooters deel uit te maken van de groene toekomst van India, zei hij, moeten bedrijven dringend de batterijbranden aanpakken en het vertrouwen van het publiek herstellen.

Leave Message

Your email address will not be published. Required fields are marked *