Hoe werkt de gasklep van een elektrische scooter

Gashendels voor elektrische scooters werken door tijdens het rijden het gaspedaal in te schakelen. Wanneer u op de gashendels drukt of draait, signaleert dit de snelheidsregelaar en de batterij om meer vermogen aan de motor te leveren om te versnellen.

Hoe werkt de gasklep van een elektrische scooter

Gashendels voor elektrische scooters werken door tijdens het rijden het gaspedaal in te schakelen. Wanneer u op de gashendels drukt of draait, signaleert dit de snelheidsregelaar en de batterij om meer vermogen aan de motor te leveren om te versnellen. Als u het meeste bereik of vermogen uit uw e-scooter wilt halen, bepaal dan hoe u uw gashendels gebruikt. gaskleppen voor elektrische scooters werken vrijwel hetzelfde als de manier waarop een gemotoriseerde scootergashendels werken.

Wanneer ingeschakeld, wordt de elektromotor aangedreven, waardoor de powerboost wordt gegeven om de scooterrijder vooruit te stuwen. Wanneer u op de gashendels drukt, stuurt deze via de kabels een signaal naar de controller. De controller instrueert de batterij van uw elektrische scooter om de stroom vrij te geven. De batterij stuurt de stroom naar de elektromotor in een scooter.

Ten slotte stuwt de motor je scooter vooruit. Gashendels voor elektrische fietsen werken op dezelfde manier als veel motorfietsen (of scooters). Zodra je de gashendelknop inschakelt, wordt de motor ingeschakeld en wordt je eBike voortgestuwd. Werkende gaskleppen hebben een vermogen tussen 0,8-4,3 Volt DC.

De uitgangsspanning kan zo laag zijn als 0,5 Volt en zo hoog als 5 Volt op een goed werkende gasklep. De snelheidsregelaar leest alleen gasuitgangsspanningen tussen 1-4 Volt DC, dus als de gasspanning lager is dan of hoger is dan 1-4 Volt DC, is dat normaal en is de gasklep goed. Als tijdens deze test de gasklep een 0,8 tot 4,3 Volt uitgangssignaal heeft, afhankelijk van de stand van de gashendels, dan werkt deze naar behoren. De snelheidsregelaar reageert alleen op gasuitgangsspanningen tussen 1-4 Volt DC, dus als de gasspanning een bereik heeft dat minder dan of meer dan 1-4 Volt DC is dat normaal en de gasklep goed is.

Als de gasklep een 0 Volt uitgangssignaal heeft, of een uitgangssignaal dat hoger is dan 1 Volt en ervoor zorgt dat de motor draait wanneer de gaskleppen op nul gasklepstand staan, dan is de gasklep defect. De snelheidsregeling is algemeen bekend als de draaigreep, wat overeenkomt met de rol van de gashendelgreep van een brandstofauto. Hoe groter de rotatieamplitude, hoe hoger de signaalspanning die aan de controller wordt geleverd. Het is een van de meest gebruikte slijtdelen in elektrische voertuigen.

Er is een sterke terugstelveer in het midden, hoe groot de openingsgraad ook is, u kunt met losse handen naar het minimum terugkeren, dat wil zeggen, laat de motor geen stroom leveren. De roterende handgreep maakt gebruik van een lineaire hal en twee tegenover elkaar liggende magnetische polen (N, S). Het Hall-element detecteert de lineaire verandering van het magnetische veld wanneer de hendel wordt gedraaid en voert een continu lineair variërend spanningssignaal uit van ongeveer 1,0 tot 4,2V om snelheidsregeling te bereiken. We hielden echter niet van de duimgasupgrade voor de EMOVE Touring, waarvan we vonden dat het de ruil niet waard was.

Ten eerste werken de meeste duimgaskleppen in een verticale richting, wat betekent dat u activeert door naar beneden te drukken. De duimgashendels van de Touring zijn horizontaal georiënteerd, dus je drukt het gaspedaal naar binnen in de richting van je palm. Dit bleek lastig, vooral in combinatie met de ultrakorte kabel aan de achterkant van het scherm, waardoor je niet kunt aanpassen waar het gaspedaal en het display zich op het stuur bevinden. Aan het einde van deze lezing zult u begrijpen wat een gasklep voor een elektrische scooter is, de voordelen ervan en hoe deze werkt.

Elektrische fietsen zijn een interessante uitvinding en als je van technologie en mountainbikes houdt, zul je dol zijn op elektrische fietsen. Voor de gashendels, als er een losse verbinding is tussen de controller en de gashendels, moet u deze repareren door de dichtstbijzijnde elektrische scooterwinkel te bezoeken. Soms accelereert je elektrische scooter niet, ook al heb je je batterij minstens 10% opgeladen. Een gasklep voor een elektrische scooter geeft de rijder ook de mogelijkheid om voor elke situatie het soort vermogen te kiezen dat hij nodig heeft.

Aan de andere kant is een gasklep voor een elektrische scooter populair op e-scooters en functioneert het net als op een motorfiets. Twistthrottles zijn niet erg gebruikelijk (althans niet op elektrische kickscooters versus zittende bromfietsscooters). De duimgashendels zijn de meest voorkomende stijl op elektrische scooters op instapniveau, inclusief die welke worden gebruikt op de markt voor gedeelde scooters. Bij e-scooters heeft het gaspedaal vaak de vorm van een draai-, vinger- of duimknop, die functioneert door de motor in te schakelen om de kracht te genereren die je ervaart wanneer je op een elektrische scooter rijdt.

Een elektrische scooter, gasklep en een motor- of motorvoertuiggashendels zijn qua functionaliteit vrijwel hetzelfde, maar werken anders. Wanneer de elektrische scootermotor niet in gebruik is, staat deze altijd in de stationaire modus totdat u klaar bent om verder te gaan. De gasklep van de elektrische scooter is heel anders dan het Pedal Assist System (PAS) dat gebruikelijk is bij eBikes en vereist dat de rijder trapt om het vermogen te vergroten. Als je net een eBike hebt gekocht, vraag je je waarschijnlijk af wat de gasklep van de elektrische scooter is en hoe het werkt.

.

Leave Message

Your email address will not be published. Required fields are marked *